søndag den 5. december 2010

How to - perlekæde

Jeg er blevet spurgt, hvordan man laver en perlekæde af marcipan eller fondant. Jeg har forsøgt mig med en lille billede serie:


1) Du har brug for en perleform, en duster med flormelis/majsstivelse, en skarp kniv og noget marcipan/fondant


2) Dust evt. formen og rul fondanten ud til en lang pølse, knap 1 cm i diameter


3) Pres den udrullet fondant grundigt ned i formen og skær med kniven helt tæt til formen det overskydende fondant af


5) Vend perleformen om og løft med højre hånd formen op i den ene ende, mens du med tommelfinger på venstre hånd, kører ned langs bagsiden af formen. Ud smutter perlerne (forhåbentligt)



God fornøjelse

5 kommentarer:

  1. Håber du kan bruge den...
    Kagelig hilsen
    Nanna

    SvarSlet
  2. Hej Nanna,

    jeg tror altså at jeg bliver nødt til at investere i sådan en bead-maker. Jeg har en af dem med 2 halvdele der skal klemmes sammen, jeg synes bare ikke de bliver så pæne

    knus
    Camilla

    SvarSlet
  3. hvor har du købt denne henne ?

    SvarSlet
  4. Den har skam købt hos Specialkøbmanden;-)

    SvarSlet