lørdag den 7. april 2012

Jordbærtærte

For første gang har jeg kastet mig ud i en jordbærtærte. Det var ikke meningen, jeg skulle lave den, men så var der vaniljecreme til overs fra Othello-lagkagen og synd og skam at smide det ud! Jeg skulle alligevel have noget sødt med til påskefrokosten i dag, så...
Jeg fulgte Mariannes (Kager skal der til...) opskrift - dejlig nem.
Hertil smeltede jeg 100 g mørk chokolade og tilsatte ca. 15 g smør for at den ikke skulle være så svær at skære i senere. Tilsatte også ca. 50 g nougat.
Bunden lagde jeg i en springform foret med en kageplaststrimmel, smurte chokoladen over kagen og da det var helt afkølet lagde jeg vaniljecremen på. Til sidst kom der jordbær (tørret godt af for vand) på.
Kagen smagte super godt og jeg glæder mig til sommer, hvor jeg vil lave den med de skønne danske jordbær.

1 kommentar:

  1. Hej , dejligt du synes den var nem at lave, og smagte godt .. Det synes jeg nemlig også :-)

    Men ja... smager bedst med nye danske Jordbær

    Hyggehygge
    Marianne

    SvarSlet