søndag den 11. april 2010

Blåbær cupcakes med chokolade


Opskriften er fundet på nettet, men jeg husker desværre ikke hvor.

18 stk

75 g smør
2½ dl. sukker
2 æg
2 dl. creme fraiche
4½ dl. hvedemel
150 g friske blåbær vendt i lidt mel
100 g grofthakket lys eller hvid chokolade
1½ tsk bagepulver

Forvarm ovnen til 180 grader. Rør smør og sukker godt sammen.
Pisk æggene i ét af gangen og tilsæt creme fraiche. Sigt mel og bagepulver i og rør sammen.
Kom blåbær og chokolade i, og bland forsigtigt.
Fordel dejen i muffinsforme.
Bages i ca. 25-30 min.

5 kommentarer:

  1. Wauuu hvor er de cupcakes bare flotte !!! FED farve !!!

    SvarSlet
  2. lækkert! Hvordan laver du det toppen, altså cremen? Har du evt. en opskrift på det?

    SvarSlet
  3. Jeg bar brugt Wiltons Whipped Icing Mix (købes bl.a. hos Specialkøbmanden) og lidt farve. Super nemt.

    SvarSlet
  4. Har lige fået til opgave at komme med kage til 70 mennesker til mit barnebarns barnedåb og faldt for dine blåbær/chokolade cupcakes.
    Nej, hvor er de bare flotte. Kan man bruge frosne blåbær?
    Sætter du toppen på med en tylle eller hvad? Til sidst kunne jeg godt tænke mig et råd om, hvordan man evt. får større "folder" i toppen, når den lægges på. Mon du vil svare mig på så mange spørgsmål?

    SvarSlet
  5. Hej Anonym
    Ja, du kan godt bruge frosne bær. Men de bliver meget fugtige, så friske er at foretrække.
    Toppen sprøjtes direkte på kagerne med en tylle. Dette er bare en standardstørrelse, alle tyller kan bruges. Køb evt en 1M eller 1C, det er stor størrelse som jeg f.eks. har brugt på disse http://pyntekagen.blogspot.com/2011/03/chokoladecupcakes-med-nutellacreme.html
    God fornøjelse:-)

    SvarSlet