lørdag den 7. august 2010

Fiskekage til vennen


Min bedste ven og far til mine børn bliver 46 år i dag. Han elsker at fiske og derfor skal han have denne lille kage til sine gæster. De er ikke de store kagespisere i hans familie !?!), derfor blev kagen ikke så stor.
Kagen indeholder 2 mørke bunde og 1 lys, et godt lag hindbær/ribsmousse og et lag Tobleronecreme.
Kagen blev overtrukket med blandet SP og marcipan og farvet med marineblå nuancer.
Kagen måler ca. 23x27 cm og er 7 cm høj.

Tillykke med fødselsdagen :-)

3 kommentarer:

  1. Hvor er den fin, og rigtig flot som farverne ligner vand, eller.. bølger.

    Hyggehygge
    Marianne

    SvarSlet
  2. Hej.
    Har nu kigget din blog igennem, mangler stadig meget...men nyder det. Et ?.... kan se du skriver mange gange at du overtrækker med marcipan og fondant. Er det selve låget som er marcipan og pynten fondant eller ??
    Og hvis f.eks låget er marcipan her..hvordan farver/marmorere du den så? Bruger du alm marcipan eller ??
    Total flotte ting du laver..og et stor inspiration for mig.
    Hilsen Meldola

    SvarSlet
  3. Hej Meldola
    Når jeg skriver, at jeg overtrækker med marcipan og sugarpaste har jeg æltet det sammen. Bedst hvis der er f.eks. 60% sugarpaste og 40% marcipan. Jeg marmorerer ved ikke at ælte farven helt ind marcipan/sugarpasteblandingen, men stoppe mens der stadig er striber i.
    Jeg bruger som regel bare den marcipan, der er til at få. Ikke nogen speciel.

    God fornøjelse med kagerier. Bare skriv hvis du har flere spørgsmål:-)

    SvarSlet