søndag den 5. september 2010

Baby kage



Rose Saga blev født den 3. september 2010. Med så smukt et navn, kan intet mindre en en seng af rosenblade være godt nok.
Kagen indeholder 3 bunde af Drømmekage, fyld af hindbær/brombær og creme af chokolade med biscuit og ristet hasselnøddestykker. Den er overtrukket med marcipan blandet med lidt sugarpaste. Pynten er sugarpaste. Hele kagen er dustet med lidt glimmer. Kagen måler Ø20 cm og er 7 cm høj.
Hjertelig tillykke og velkommen til Rose Saga ...

8 kommentarer:

  1. Åhhh hvor er den bare nuttet !!!!!!!

    Hele vejen igennem !!!!!

    Hyggehygge
    Marianne

    SvarSlet
  2. Tak. Elsker bare den baby...

    SvarSlet
  3. Jeg vil også have en baby - altså kagen.

    Kan jeg bestille en uden fødsel?

    Knus S

    SvarSlet
  4. Husk lige de 18 år+, der følger med sådan en skøn baby :-)

    SvarSlet
  5. Hejsa
    Vil lige høre hvordan sugarpaste,er at arbejde med, er helt ny har kun lavet tre kager indtil nu.Har kun prøvet wilton fondant som overtræk,men syntes den skal rulles tykt ud for ikke at tørre for hurtigt og vil gerne sprække lidt,inden man har fået glattet hjørner osv. Den er også lidt tyggegummie agtig,men smagen er okay. Har du prøvet satin ice, har hørt så meget godt om den og at man kan rulle den tyndt ud)Har også tænkt mig at blande halvt fondant og marcipan, da jeg stadig har meget wilton fondant.For at prøve det.
    Har du prøvet wilton

    Mange Hilsner Nathaila

    SvarSlet
  6. Hej Nathaila
    Jeg tror snart jeg har prøvet de fleste slags. Faktisk er jeg mest glad for KageButikkens fondant. Den er nem og god at arbejde med og jeg har ikke oplevet, at den blev tør i kanterne. Det har jeg med flere andre (undt PME, den er nærmest for "våd"). Du kan bruge JEM Petal Base, der er en slags fedtstof med vaniljesmag. Det kan du gnide dine hænder i mens du arbejder med fondanten og bruge til tørre kanter på kager. Håber du har fået modet tilbage :-)

    SvarSlet
  7. Tusinde Tak

    Vil prøve
    Spørgsmål 1..Har jeg forstået rigtig,dvs sige at når jeg har rullet fondanten ud og den måske bliver for tør i kanten,imens den ligger på bordet,så kommer jeg bare en lille smule Jem P B på og så gnider ud hvor det er tør. :o)
    Spørgsmål 2..Kan jeg gøre det ved alle slags fondant og kan man gøre det,når fondanten er lagt på kagen
    Hvis den f.eks revner lidt i kanten foroven ???

    Hvad kan man ellers bruge JPB til ?
    Spørgsmål 3..Hvilke opskrift på blåbærmousse har du,som er god og skal være meget luftig og cremet,uden at smatte ud.
    Tænkte jeg ville lave en chokoladecreme/mousse som andet lag (har prøvet nougat,syntes smagen er god men for dominerende)

    Spørgsmål 4..Kan man fryse en kage med rutebilsfyld (fløde -knust rutebiler) og har du smagt det.
    En veninde jeg har de spiser kun lagkage med det fyld. Syntes det må være kedeligt

    Kh Nathalia

    SvarSlet
  8. Nathalia:
    1) Du kan smøre dine håndflader med Petal Base mens du ælter massen. Rul fondanten ud (lidt hurtigt), tag evt lidt mere PB på hænderne og kør hænderne over den udrullet fondant. Når fondanten er på kagen og der opstår en revne, kan du tage lidt PB på en finger og let smøre hvor der er kommet en revne.
    2) Ja, du kan gøre det ved al slags fondant, men husk det ses jo tydeligt på farvet fondant.
    3) Jeg har ikke en opskrift på blåbærmousse. Du må søge på nettet.
    4) Nej det ville jeg ikke gøre. Ja, jeg har smagt det. Meget sødt...

    SvarSlet