lørdag den 2. oktober 2010

Bryllupskage - hjerte









David og Lonnie skal giftes i dag og ønskede sig en hjerteformet kager med perler og lilla blomster.
Det blev til denne kage i 2 lige store etager med bunde af Drømmekage med appelsinjuice og fyld af hindbær/limemousse og Tobleronecreme. Kagerne er smurt op med limesmørcreme og overtrukket med marcipan blandet med sugarpaste. Langs kanterne er der sukkerperler. Blomster og sommerfugle er lavet af sugarpaste. Kagerne blev sprayet med perlemor. Topfiguren havde brudeparret selv valgt.

Kagerne måler hver især 26 cm og er 8 cm høje.

Et kæmpe tillykke til David og Lonnie.

6 kommentarer:

  1. Smuk kage !

    Når jeg blander marcipan og fondant, synes jeg det bliver sådan lidt, underligt at arbejde med... Men.. det er måske bare mig..

    Har du dustet kagen, eller er det blitzen der for overfladen til at glimte ?

    Hyggehygge
    Marianne

    SvarSlet
  2. Hej Marianne

    Marcipanen skal være helt frisk. Og jeg ælter marcipan ind i sugarpaste. Synes det gør en forskel.
    Ja, kagen fik fuld skrue. Den blev sprayet med Pearl på spraydåse. Nemt og fint.

    Nanna

    SvarSlet
  3. Hej Nanna.

    SUPER LÆKKER KAGE!!! Tak for den smukke kage. Den smagte fantastisk. Den var SÅ flot!!

    TAK..

    Knus Lonnie

    SvarSlet
  4. Hej Nanna,

    hvor er den bare flot! Jeg har som Marianne heller ikke haft den store succes med marcipan/SP(fondant) men efter at have set din, skulle jeg måske prøve igen :o)

    knus
    Camilla

    SvarSlet
  5. Ja, det er ikke svært. Men start med at ælte sugarpaste blød og medgørlig, ælt så ca. 50 g marcipan ind i. Det skal max være 50% af hvert. Jeg plejer ca. 70% sp og 30% marcipan.
    God fornøjelse:-)

    SvarSlet
  6. Hmmm kan godt være jeg har haft for meget marcipan i... Måske jeg skulle lege lidt mere med det....

    Flot det er den i hvertfald.

    Hyggehygge
    Marianne

    SvarSlet