fredag den 19. november 2010

Sidste skoledag



Min "lille" søn (4. klasse) skal skifte skole og har sidste dag i dag. Jeg har derfor lavet denne kage til den gamle klasse af Drømmekage med hindbærmousse og Tobleronecreme (den sikre løsning), smurt op med Nutellacreme og overtrukket med fondant af Marshmallows (skumfiduser), som smager lidt af hubbabubba-tyggegummi. Pynten blev en kant af harlekin-knapper og masser af bogstaver og tal. Der måtte ikke stå Farvel, så det skrev jeg ikke, men... så skrev jeg bare noget andet... Til slut fik den lige noget glimmer.
Kagen måler 25x25 cm og er 6 cm høj.

11 kommentarer:

  1. Flot og frisk farvel kage !!!

    Sjov smagt til overtræk, mon ikke den faldt i god jord ?

    Hyggehygge
    Marianne

    SvarSlet
  2. Den smagte rigtig godt og en af drengene sagde faktisk, at "der er noget, der smager af tyggegummi". Succes og god dag for junior:-)

    SvarSlet
  3. Hvor er den fin! :-)

    Når du smører op med Nutellacreme, er det så denne her opskrift, du bruger?
    http://pyntekagen.blogspot.com/2010/07/jordbr-kuppel-how-to.html

    Og kan man godt gøre det under fondant?
    Stivner det ordentligt?

    SvarSlet
  4. Nej jeg smører op med lige dele Nutella, usaltet smør og flormelis. Det stivner fint i køleskab. Det er vist den eneste smørcreme jeg bryder mig om. Også god som toppings på cupcakes.
    Den anden med bruger jeg kun som enten fyld eller i stedet for sugarpaste.

    SvarSlet
  5. Og for den blonde her.. Altså lige mange gram Nutella, smør og flormelis?

    Det vil jeg prøve. Jeg bruger ellers altid IMBC, men det er jo lidt besværligt at lave og jeg er heller ikke vild med smagen..

    Hvordan blander du det? Smelter du smør eller Nutella?

    SvarSlet
  6. *Hmrf* Havde skrevet en masse spørgsmål, som så forsvandt ud i cyberspace...
    Om igen..

    Hvor meget tror du, du bruger til sådan en 23 cm rund kage? Cirkus?

    Smelter du smør eller Nutella inden, du kommer det i flormelisen?

    Er det ikke også en dyr smørcreme?

    /SpørgeJørgen :-D

    SvarSlet
  7. Den er bare super skøn! God måde at sige farvel.

    SvarSlet
  8. Hej Spørge-Jørgen;-)
    Jo, det er en af de dyre smørcremer, men den smager altså godt. IMBC synes jeg heller ikke så godt om. Ellers har KageButikken en natural fromage, der også smager godt og er god til at smøre op med. Den blendes blot med flødeskum.

    Nutellasmørcreme
    Nok til en 23 cm rund kage

    125 g usaltet smør, (blødt - stuetemperatur)
    125 g Nutella
    125 g flormelis
    Mix det hele godt sammen og smør kagen op.

    Rester kan gemmes på køl en uges tid eller fryses.

    SvarSlet
  9. Hej :-D))

    Jeg brugte neutralfromagen på de to første kager. Dét synes jeg ikke var nogen succes, så den er jeg ikke med på igen.

    Jeg vil prøve Nutellacremen ved lejlighed og ellers så kan jeg godt leve med IMBC'en.

    Tak for hjælpen :-)

    SvarSlet