lørdag den 7. maj 2011

Computer kage


Kristoffer skal konfirmeres og al hans fritid går med enten computer, ps3 eller tv! Jeg valgte computer som figur på hans kage.



Kagen har hjemmelavet lagkagebunde, 2 vanilje og 1 chokolade.
Fyldet er hindbærmousse og Tobleronecreme og kagen er smurt op med Nutellacreme.


Forhøjningen under computerskærmen er Drømmekage (den er mere fast end lagkagebunde) lagt sammen med Nutellacreme. Her kan du se kagen under opsmøring med cremen.

Tastaturet tog sin tid at lave... og samle...



Kagen er overtrukket med sugarpaste og pyntet med et spiseligt sukkerbillede på skærmen. Der er et let lag glimmer på skærm, tastatur og mus.

Kagen måler 30x30x8 cm (excl. forhøjning) og der er kage til 30-40 personer.

Et kæmpe tillykke med dagen, Kristoffer

12 kommentarer:

  1. Hvor er den helt vildt godt lavet !!!

    Rigtig flot !

    Hyggehygge
    marianne

    SvarSlet
  2. Rigtig fin - og en smart variant af temaet!

    Tastaturet kunne du evt. have lavet af en stor plade, hvor du så blot markerede tasterne :-)

    SvarSlet
  3. En perfekt konfirmationskage! Hvad er skærmen lavet af? Bare sugarpaste?

    SvarSlet
  4. Ja den er super realistisk:), og sikke et arbejde du har lavet.

    SvarSlet
  5. Tak for ros.

    Godte: ja, men jeg synes det er sjovt, at tasterne ligesom popper op - og så var jeg bange for at lave det endnu mere skævt;-)

    Edith: Ja, først blandede jeg tylosepulver i noget sort fondant, lavede bagsiden og lod det tørre godt op et par dage. Så limede jeg billedet på og lavede kanten. Lod det tørre. Det kunne dog godt have brugt mere tylose for jeg måtte lige understøtte med en rulle indtil sidste øjeblik. Det sorte er fra KageKompagniet.

    SvarSlet
  6. Hej Nanna,

    fin, fin kage :o) Den er virkelig flot lavet - jeg ville ønske at jeg kunne få ligeså fine kanter, men uanset hvad jeg gør bliver mine altid lidt wobbly!

    knus
    Camilla

    SvarSlet
  7. Tak, Camilla. Jeg synes nu ikke dine kanter er wobbly?! Jeg glatter rigtig meget med min smoother og prøver at få alle bulerne væk lige når kagen er overtrukket. Det lykkes nu ikke altid lige godt. Tror også nogle af bulerne kommer snigende efter kagen er sat i køleskabet!!!

    SvarSlet
  8. sikken flot kage du har lavet

    SvarSlet
  9. Håber at det er ok at jeg låner dit design her til maj. Den er bare så godt laveet
    Hilsen Nina

    SvarSlet
  10. Du er velkommen, Nina (gerne med et link til min blog).
    Husk at stive "skærmen" godt af. Min var ved at bøje og måtte have støtte lige til det sidst.

    SvarSlet
  11. Hejsa Super flot kage, har kigget på den mange mange gange...Var det besværligt at overtrække kage med den hvide fondant, når du har den forhøjning og er der noget man skal passe på med ;)
    På forhånd tak

    Kh Nathalia

    SvarSlet
  12. Hej Nathalia
    Nej det var ikke svært at overtrække. Bare gør det stille og roligt.
    Pas på med den sorte fondant! Trods "skærmen" havde ligget og tørret i flere dage, blev den lettere bøjet og måtte indtil den skulle på bordet holdes oppe med en tom køkkenrulle under. Lav evt forhøjningen større på kagen, så skærmen har mere at læne sig op af.
    Hilsen Nanna

    SvarSlet