lørdag den 10. november 2012

Efterårskage



Denne kage er mere end bare en efterårskage. Det er faktisk en kage, jeg havde med til min tantes begravelse. Jeg blev spurgt af familien, om jeg kunne tage en kage med til kaffen. Og hvad tager man så med til sådan en anledning?

Eftersom jeg har gået hjemme med influenza i en uge, har jeg ind imellem kunne lave lidt blomster. Jeg besluttede ikke at bruge kræfter på at overtrække kagen med marcipan og fondant, men blot smøre kagen op med chokolade. Det virkede fint og smagte godt.


Kagen indeholder 3 lyse bunde med fyld af blandet røde bær og Marabou med mint. Den er smurt op med 1:1 ganache af mørk chokolade.

Kagen måler 28 cm og er 7 cm høj.

3 kommentarer:

  1. ØV, en træls anledning. Kagen ser dog rigtig smuk og efterårs-agtig ud :)

    SvarSlet
  2. Hvor er det bare nogle lækre farver :)
    Jeg har prøvet at smøre kagen op i ganache vellykket en gang og mindre vellykket en gang, jeg vil snart prøve igen. Jeg håber du kommer dig hurtigt over influenzaen, det er så træls at være syg

    SvarSlet
  3. Tak for ros af kagen. Den var vellykket og jo tak. Jeg er klar efter influenza :D

    SvarSlet