onsdag den 19. juli 2017

Chokoladekage med hindbærmousse



Ferie, ferie, ferie...
Hvilken bedre måde at starte ferien på end at forkæle søde mennesker med et stykke af denne skønne chokoladekage med fyld af hindbærmousse. Det er en Chokoladekage med englelyd og fyldet er min yndlingsmousse - nemlig frisk hindbærmousse.

Kagen blev fordelt i 3 forme a 16 cm og efter de var kølet ned og havde stået i køleskab natten over, delte jeg dem, så jeg i alt fik 6 bunde.
Jeg overvejede at bygge en stor og meget høj kage (måske dog kun af 4 eller 5 bunde, men tænkte, at fordi jeg får flere gæster i løbet af ferien, så var det nok bedre at lave 2 kager i stedet. Bundene kan holde i køleskabet flere dage, men kan også sagtens fryses ned.



Kage er smurt op med chokoladeganache og pyntet med mandelkrokant og hindbær.


Kagen måler 16 cm og er 10 cm høj.

God sommer.

Opskrifter:
Chokoladekage med englelyd
Hindbærmousse
Ganache
Mandelkrokant