søndag den 28. marts 2010

Konfirmationskage




Min datters veninde,Lubrina er blevet konfirmeret i dag. Hendes mor gav mig billedet til kagen og med det billede ville kagen blive bedst med simpel pynt. Kagen skulle være som non-firmationskagen fra august - med samme indhold. Kagen smagte godt og Lubrina blev rigtig glad....
Kagen har 2 lyse bunde, og 1 chokolade bund. Der er hindbærmousse og tobleronecreme i og den er overtrukket med marcipan i kanterne og sugarpaste med sorte blomster og glimmer.
Kagen måler 28x38x7 cm. Der var rigelig kage til 40 personer.

5 kommentarer:

  1. Den ser rigtig flot ud !!! Sejt billede.

    Hvor stor er kagen ???

    Hyggehygge
    Marianne

    SvarSlet
  2. Hej Nanna,
    Jeg skal lave et kage til 44 personer til min datters konfirmation, vil du sende opskriften på denne kage?
    mvh Kit

    SvarSlet
  3. Hej Kit
    Ja da. Alle opskrifterne står her på bloggen. Bunde under "Opskrift bunde", hindbærmousse under "Opskrift mousse", Tobleronecreme står under "Chokoladecreme). Du kan smøre kagen op med Nutellacreme (lige dele Nutella, smør og flormelis) og så overtrække med ren sugarpaste eller 60% sugarpaste og 40% marcipan. God fornøjelse.
    Nanna

    SvarSlet
  4. Hej Nanna,
    Jeg har svært ved at finde de opskrifter du har brugt, da du har så mange forskellige. Jeg har fundet i hvert fald seks forskellige chokoladebundeopskrifter. Kan du specificere hvilke opskrifter du har brugt?
    Mvh Sofie

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Sofie
      Det kan jeg godt forstå. Jeg er siden dengang begyndt at linke til opskriften, så jeg har rettet opskriften nu.
      :)

      Slet