søndag den 4. april 2010

Fodbold med støvler


Denne kage er en ren chokoladekage - både bolden og "græsplænen", og anledningen er, at Rasmus (der er vildt god til fodbold) bliver 15 år i dag. Stort tillykke til ham...
Kagen er overtrukket med blandet sugarpaste og marcipan, blomster og mariehøner er hjemmelavet i sugarpaste og græsset er royal icing. Eneste, der ikke kan spises og er købt, er støvlerne. De er af plastic... Men plejer sådan et par fodboldstøvler ikke også at være pænt uappetitlige?? ;-)

7 kommentarer:

  1. Hvor er den flot, er sikker på at den har vagt glæde !!!

    Hyggehygge
    Marianne

    SvarSlet
  2. Hvordan laver du "konturerne" på fodbolden? Skærer du i kagen inden du overtrækker den, eller har du en form eller hvordan? Den er flot!
    Hilsen Marie som skal lave en fodboldkage snart

    SvarSlet
  3. Hej Marie
    Jeg har en fodboldform (købes f.eks. hos Specialkøbmanden). Og jeg har netop bestilt en femkant, der laver de sorte kanter i den rigtige størrelse (bestilt hos DinKage).
    God fornøjelse

    SvarSlet
  4. Den fodbold form du har, er det den hun har hos din kage som er ca. 25 i diameter, eller den fra Wilton som er ca. 22 cm. i diameter, bare om den udstikker passer til begge bageforme

    SvarSlet
  5. Anonym@ Min bageform er fra Wilton og passer IKKE til den form du kan købe hos DinKage!!! Det burde jeg selvfølgelig have opdateret her.

    Jeg har selv lavet et stykke pap jeg skærer ud fra nu.

    SvarSlet
  6. Hvor fik du fat i de søde støvler henne???

    SvarSlet
  7. Dem har jeg købet hos Kagebutikken i Albertslund :)

    SvarSlet