lørdag den 12. marts 2011

Kursus i skæve kager



I dag har jeg været på kagekursus hos Specialkøbmanden, hvor Ulla underviste i skæve kager. Det lyder sikker nemt nok, men det er det overhovedet ikke! Vi havde 4 timer og vi knoklede løs...
Kagerne var heldigvis bagt i forvejen, så de skulle "bare" skæres til, smørres op og pyntes.
Der er rigtig mange ting, jeg ville lave om på min kage, men tidspres gjorde, at jeg til sidst bare måtte bliver færdig, hvis kagen skulle hel med hjem.
Hverken farverne eller pynten blev som jeg havde tænkt mig, men det handlede også om bare at lære grundprincipperne i at lave skæve kager.
Der blev lavet rigtig mange flotte kager på kurset, så man fik masser af inspiration og tiden bare fløj afsted.

7 kommentarer:

  1. Hvor ser det bare godt ud, og det lyder super hyggeligt med 4 timer hvor der bare nørdes med kage:).

    SvarSlet
  2. Selvtilfreds eller ej - jeg synes, at den er rigtig fin :-)

    SvarSlet
  3. Flot og anderledes kage. Den kan du godt være stolt af.

    SvarSlet
  4. Synes nu altså at din skæve kage er ret så sej !!!

    Hyggehygge
    Marianne

    SvarSlet
  5. Den er god! Synes ofte man ser topsy turvys som er skæve på en skæv måde... Men din er superfint skævt balanceret ;-)

    Edith

    SvarSlet
  6. Nå men jeg synes nu den er flot og jeg synes sløjfen giver en fin effekt.
    Men jeg kender nu også det med at det ser anderledes ud inden i ens eget hoved.
    Knus
    Signe

    SvarSlet