lørdag den 12. marts 2011

Trøffel mini-cupcakes


Jeg så denne søde lille cupcake former omtalt hos Cakejournal og blev forelsket med det samme. Den måtte jeg eje, men ak og ve - firmaet, der solgte dem sendte ikke til DK.
Heldigvis har jeg en sød veninde i USA, og på en uge havde hun både betilt, modtaget og videresendt formen. I al hast måtte jeg i går bare lige prøve at lave nogle mini-mini cupcakes.


Jeg har lavet trøffelfyld af:

Kagerester fra Drømmekage og Chokoladekage
Ca. 200-250 g af hver
20 g smeltet smør
100 g smeltet mørk Toblerone
2 spk Nutella
2 spk abrikosmarmelade

Alt blev rørt i en foodprocesser og formet. På køl i ca. 30 min og så blev først nederste del dyppet i smeltet mørk chokolade. Efter ca. 15 min på køl, blev øverste del så dyppet i smeltet chokolade med peanutsmag.
Herefter blev de pyntet og sat på køl igen. Der blev 18 i alt.
Særdeles hyggelige små hapsere...



Tusinde tusinde tak for hjælpen, Luna:-)

5 kommentarer:

  1. Ej altså, jeg ledte som en gal efter den og fandt ud af det samme som dig. Hvor er du heldig!

    SvarSlet
  2. Ja, det er da også ærgerligt.
    Men jeg har skam også måtte love både kage, vin og meget mere, når min veninde kommer til DK i juni... Så det ender nok med at blive en dyr form alligevel... men nuser er den og den skal snart i brug igen og lave små søde lyse forårskager.

    SvarSlet
  3. Hvor er dine trøffel cupcakebites fine! Det er altså lidt mystisk, fordi jeg købte en hjem her i februar til 5 dollars (fragten var godt nok 15).. men nu ser det ud til, at den hjemmeside hun har, er blevet slettet.. øv, jeg vidste jeg skulle have købt flere hjem! Nå, men godt du fik en. Jeg er også super glad for min :)

    SvarSlet
  4. Nej, den er sørme da her!
    http://www.mylittlecupcakepop.com/

    SvarSlet
  5. Ditte: Jeg forsøgte tidligere at bestille hos dem, men da sendte de ikke til DK, derfor måtte min veninde hjælpe. Måske er de kommet på bedre tanker nu:-)

    SvarSlet