fredag den 20. maj 2011

Basket konfirmation


Michala er en ung smuk pige, der spiller basket i (næsten) al sin fritid. Derfor måtte hendes konfirmationskage markere dette.
Kagen indeholder 2 vaniljelagkagebunde og 1 chokoladelagkagebund. Der er et lag fyld af jordbærmousse med hakket mørk chokolade og et lag nougatganache.
Kagen er smurt op med Nutellacreme og er overtrukket med sugarpaste.


Kagen måler 35x25x10 cm og jeg tør slet ikke tænke på, hvad den vejer.



Stor tillykke til Michala, der konfirmeres i dag:-)

8 kommentarer:

  1. Sikke en fin kage. Det ser rigtig godt ud med blomsterranken gennem kagen.
    Kanterne er bare Såååå fine.

    SvarSlet
  2. Den er virkelig elegant. Jeg kan især godt lide mønstret på siden.. er det tyllearbejde eller præget?

    SvarSlet
  3. Tak Heidi og Stine:-)
    Mønstret på siden af kagen er lavet med en præger (købt hos KageButikken i Albertslund, men fås sikkert også andre steder). Jeg lavede en llaanngg strimmel ca. 4 mm tyk og prægede den. Herefter satte jeg den rundt langs kanten af kagen:-)

    SvarSlet
  4. Det ser rigtig fint ud.. kan du huske hvad mønsteret på prægeren hedder?
    Jeg har selv lige eksperimenteret med at præge et blomstermønster på en laaang strimmel og duppe farve på med en svamp bagefter og til sidst montere den på siden af kagen.. giver en fin effekt synes jeg :-)

    SvarSlet
  5. Hej Stine

    Jeg har lige søgt på nettet for jeg kan ikke huske det. Og kunne ikke finde den hos hverken KageButikken eller KageKompagniet. Desværre. Tror jeg købte den hos KageKompagniet i sin tid.

    SvarSlet
  6. Tak skal du have Nanna :-)
    kan jo være jeg er heldig at støde ind i den engang.. har alligevel ikke flere penge til kagegrej i denne måned :-)

    Hilsen Stine (chokoladesansen.blogspot.com)

    SvarSlet
  7. Hej Stine

    Nu har jeg tjekket hjemme og faktisk lå prægeren i den oprindelige pose med et stykke papir: Den hedder Quilting Embosser by Marion Frost :-)

    SvarSlet
  8. Tusind tak Nana :-)
    Vil lede efter den når jeg får penge igen!

    SvarSlet