lørdag den 18. juni 2011

Jordbær cupcakes


I dag har min veninde og jeg været på cupcakekursus hos Ulla fra Specialkøbmanden på Østerbro. Jeg var mest med for hyggens skyld og for at lege med alle deres produkter. Det er også luksus, at man bare kommer og får 6 færdige chokoladecupcakes til at pynte. Så kaster man sig over alt deres udstyr, farver, perler, glimmer osv.
I dag var jeg dog lidt fantasiforladt, så jeg fik kun lavet disse lyserøde jordbær kager. Det blev dog til en enkelt med en fodbold. Det var en god og nem udstikker at bruge, så nåe ja, den røg (også) ned i indkøbskurven!


Opdatering: I dag gav jeg min nevø på 7 år den lille cupcake med fodbolden. Hvilken lykke! Han ville næsten ikke give den fra sig, så den kunne stå på køl til han skulle hjem og hans mor var alvorlig bange for, at han ville sove med den i nat!!! Han ville have den med i skole i morgen, men vi blev enige om, at det ville være synd for de andre at kigge på, at han spiste den, så det blev til, at han kunne få et billede med af kagen.
Så er det dejligt at give en cupcake væk. Godt jeg købte den udstikker - han har allerede bestilt 25 kager til sin fødselsdag.

10 kommentarer:

  1. Jeg synes nu, at de ser lækre ud, selv om du mener, at du er fantasiforladt ;o)

    SvarSlet
  2. Tak begge to. Ind imellem går man bare kold for ideer, men Ulla var god til at komme med nye tips og ideer.

    SvarSlet
  3. Hvor sødt Nanna, der fik jeg dagens smil.

    Godt den gjorte lykke, det er tit svært at finde på noget til de små drenge, men den form er super god.

    Dejligt i var der :-)

    SvarSlet
  4. Hej Nanna,

    jeg synes altså også de er rigtig yndige, selvom du mener du var ideforladt! Jeg ELSKER dine swirls - dem har du altså VÆLDIG godt styr på! Wow!

    knus
    Camilla

    SvarSlet
  5. hej.. super sej fodbold cupcake..jeg står og skal lave 12 stk. til på fredag og er lidt (læs meget) presset... så må altså lige høre hvor du har købt den udstikker til de fodbold-toppe du der har lavet og hvordan har du gjort..du må meget gerne svare på lillemy@mail.tele.dk

    hilsen Gitte

    SvarSlet
  6. Hej,
    ja, super flotte cupcakes! Jeg er imponeret over den med fodbolden, og kunne nu også godt tænke mig at høre hvor du har købt udstikkeren, og ikke mindst hvordan du har gjort det? Du må også gerne svare mig på mail, på: malene_alsen@hotmail.com

    SvarSlet
  7. Hej :o)
    Jeg er også totalt imponeret over den der fodbold cupcake, den ser virkelig flot ud. Kan man bed om eg vejledning på hvordan du har lavet den? :o)

    SvarSlet
  8. Ja, selvfølgelig må du også få vejledningen. Den kommer her:
    Jeg har købt udstikkeren hos Specialkøbmanden, men kan ikke se den nu. Den fås også hos DinKage og den så nem at bruge. Den består af 2 kupler og 2 forskellige udstikkere til 5-kanterne.

    Først overtrækker man den runde kuppel med fondant med tylosepulver i (så den tørrer hurtigere). Skær den lige til i kanten hele vejen rundt.

    Så udstikker man mere hvid fondant med den store 5-kantet udstikker og sætter dem langs kanten på kupplen. De skal lige justeres undervejs, så det hele passer sammen.

    Til slut udstikker man de sorte 5- kanter og sætter på. Lad det hele tørre, fjern kuplen og lav evt en til og sæt dem sammen til en hel bold :-)

    Jeg brugte lidt grøn RI og satte det med en græstylle langs kanten og satte den halve fodbold fast.

    Håber dette er vejledning nok. God fornøjelse :)

    SvarSlet