søndag den 28. april 2013

One Direction konfirmationskage



I dag skal Caroline konfirmeres. Hun er vild med bandet 1D (One Direction) og hendes familie synes derfor det kunne være sjovt med en kage med idolerne.

Kagen indeholder 2 chokoladelagkagebunde og 1 vaniljebund. Indholdet er mousse af blandet røde bær og Tobleronecreme (ganache). Kagen er opsmurt med Nutellacreme og overtrukket med fondant fra Kagebutikken.

Scenen er sat med de skønne unge mænd, pynt og masser af publikum ;)

Stort tillykke med konfirmationen, Caroline :D







Kagen måler 35 cm og er 9 cm høj.

8 kommentarer:

  1. årh den er flot! Hvor har du de smarte discodanser udstikkere fra? de er bare super smarte

    SvarSlet
  2. Tak, Anne. Den har jeg fra Specialkøbmanden :-)

    SvarSlet
  3. Hvordan har du fået billedet til at stå op, er der noget i fondanten som gør den så stiv?

    SvarSlet
  4. Der er hårdt pap mellem to stykker fondant :)

    SvarSlet
  5. Hvor har du fået billedet fra, er det spisning noget spiseligt noget? Jeg gad vildt godt at have dem der disko udstikker, man kan vist bare ikke du få den hos Specialkoebmanden.dk mere. 😕

    SvarSlet
    Svar
    1. Billedet har jeg googlet mig frem til og herefter bestilt i spiseligt sukkerprint.
      Disco-udstikker har jeg netop set hos Din Kage:
      http://dinkage.dk/product/patchwork-cutter-disco-dansers-2073/

      Slet
  6. Hej Nanna. Nu har jeg fået fat i sådan en disco danser, men jeg har problemer med at få den hel ud af cutteren. Er det en speciel fondant du bruger, eller er det en how to som man kan følge. Håber du kan hjælpe mig.

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg havde også kæmpe problemer i starten, men smør selve patchwork cutteren med et tyndt lag petalbase (en slag fedtstof), så er det meget nemmere. Pas på ikke at bruge for meget. Bare lige smør alle de steder hvor der skal præges/cuttes. Alternativt kan du bruge en anden form for fedtstof så som kokosolie eller lignende.
      Håber det lykkes :D

      Slet