søndag den 6. september 2015

Bror og søster



Sabine og Emil har holdt fælles fødselsdag. Stor fest med familie og venner. Kagen her var til de nærmeste...
Deres mor er min kollega, og jeg har før lavet kage til familien.



Først var det da jeg var til tøseaften, så blev den ældste datter 21 år, og for 2 år siden susede jeg hjem fra en ferie for at lave en bryllupskage.

Kagerne indeholder 1 chokolade- og 2 vaniljelagkagebunde. Der er yndlingskombinationen af fyld - hindbærmousse og Tobleroneganache. Kagerne er smurt op med Svejtsisk marengssmørcreme (tilsat lys chokolade) og overtræk er blandet Anton Bergs marcipan og fondant (fra Wilton) farvet med lidt Ivory pastafarve. Pynten er i aftalte farver, lys lime og lys blå samt lidt creme og sart rosa.


Navnene er sat med Alphabet Set fra JEM på et WOW-skilt fra FFM (købt hos Din Kage).
Alt er til sidst drysset med lidt glimmer.

Trods lidt udfordringer med at få kagen helt skarp i kanterne, så blev det alligevel til en fin kage.

Kagerne måler 38x28x7,5 og 25x20x7,5 cm. Der var aftalt kage til 40 personer, men jeg gjorde kagen lidt større :)

Kæmpe tillykke med fødselsdagene :D