søndag den 20. september 2015

The return of Spider-Man



Conrad er blevet 4 år og det skal fejres med alle vennerne i dag.
Conrad ville gerne have en kage med Spider-Man som den jeg har lavet tidligere (kan ses her), men jeg synes nu alligevel at han skulle have en der var hans egen og bare en anelse anderledes.



Det blev derfor til denne chokoladekage i 3 lag med fyld af jordbærmousse og smurt op med Nutellacreme. Kagen er overtrukket og pyntet med fondant. Spider-Man er et kagelys :)



Den øverste kage står på eget kagefad og hviler på 5 sugerør, der er sat i nederste kage.

Kagerne måler hhv. 25 cm og 16 cm. De er begge 8 cm høje.
26+ serveringer.

Kæmpe tillykke til Conrad :D

Her er opskrifter og forhandlerliste:
Chokoladekage (2 portioner til stor kage og 3/4 portion til lille)
Jordbærmousse (3 x opskrift kun med jordbær)
Nutellacreme
Fondant
Udstikker spindelvæv (JEM Cutters)
Kagelys



4 kommentarer:

  1. Hvor er den fin og den røde kant er super flot - hvilken en "dims" er det du bruger til den?

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Anne. Så var det alligevel alle timerne værd ;-)
      Jeg har brugt en silikoneform fra Pavoni, der hedder Silicone Mould Squares .
      Vist fra Cup'n'cake inden de lukkede. Prøv her:
      http://www.thecakeryshop.co.uk/pavoni-silicone-mould-squares.html

      Slet
  2. Kagen var et kæmpe hit!
    Ikke alene så den helt forrygende ud og begejstrede både børn og voksen - den smagte også helt fantastisk.
    Nanna, jeg sender dig nogle billeder fra festen, så snart jeg har fået dem over på computeren.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hvor skønt. Jeg glæder mig til at kigge billeder.
      Hils din søde søn :)

      Slet