fredag den 29. januar 2016

Baby på vej



Min søde frisør skal snart nedkomme med en lille pige og i dag fik jeg ordnet hår og hun fik en lille hilsen.



Det er baby cake pops, der gemmer på Oreo trøffelkugler inden under chokoladen. Oprindeligt skulle de have været overtrukket med hvid chokolade, men den hvide chokolade (Candy Melts) var ikke samarbejdsvillig, så det blev til 50/50 mælke og mørk chokolade i stedet.

Vejledning, når pops'ene er lavet og står på køl: Form sutter af fondant og lim (med vand eller sukkerlim) en sukkerperle i midten.
Lav sløjferne og læg sukkerkugler til næse og øjne klar.
Hav også mini muffinforme parat.

Tag en cake pop og sæt en sukkerperle på som næse. Tryg den lidt ind. Dyp cake pops'en i smeltet tempereret chokolade. Tap overskydende chokolade af og sæt nu 2 sukkerkugler på som øjne. Sæt sutten fast og sløjfen. Lad babyhovedet stå på køl minimum 1 time.

Nu skal kysen på: Prøv dig først frem med en muffinform, så du ved hvordan den skal sidde. Læg en lille smule smeltet chokolade i formen og sæt den fast bag hovedet. Du skal muligvis også bruge chokolade så kysen kan "lukkes" under hovedet ved kagepinden.
Jeg havde nogle små stof-sløjfer jeg limede fast med en limpistol på kagepinden lige under hovedet. Man kan også binde en sløfte af bånd eller sætte en fondant-sløjfe fast (med chokolade).



Baby cake pop'en bagfra:


Ved siden af babyerne fik min frisør en æske med flere Oreo trøfler pyntet med lyserød, hvid og pink krymmel.