lørdag den 28. maj 2011

Fancy pigekage


Så er der 14 års fødselsdagskage i tøsefarver. Det er en model "fancy", men denne gang med en pige i tutu-skørt i lyserøde nuancer.
Bagpå er der bånd og sløjfe.


Kagen indeholder 3 bunde af Bondekonens chokoladekage og er opsmurt med creme med mørk chokolade(se opskrift længere nede). Kagen er overtrukket med Wiltons fondant og pynt er lavet af samme.

Kagen måler Ø22 cm og er 8 cm høj.

Smørcreme med chokolade

113 g smør
113 g palmin
450 g flormelis
1½ tsk vanilje ekstrakt (klar hvis cremen skal være hvid)
4 spk kold mælk

Bland smør og palmin grundigt i ca. 5-10 min på maskine. Tilsæt vanilje og herefter flormelis lidt af gangen. Tilsæt mælken til slut. Ønskes en mere lind creme tilsættes lidt mere mælk.

Jeg har til denne opskrift smeltet ca. 50 g mørk chokolade og rørt ind i efter cremen var færdig.
Sidst brugte jeg hvid chokolade.

I denne portion havde jeg til 2 kager a 20-22 cm

Opskriften finde mange steder på nettet, så jeg kan snart ikke huske hvor jeg præcis fandt den. Min udgave er en halvering af den oprindelige.