torsdag den 29. december 2011

Nytårskage


Her er den så - årets sidste kage.
Faktisk troede jeg før jul, at jeg ikke skulle lave flere kager, men så "påstod" min ellers så søde kollega, at jeg skyldte kvaje-kage!!! Hvad??? I al hast måtte jeg så i køkkenet igen...
Det blev så denne nytårsinspireret kage.

Den indeholder en nøddebund, en drømmekagebund og så også lige en chokoladebund. Fyldet er 2 lag hindbærmousse med lime og kagen er smurt op med Svejtsisk Marengscreme med mørk chokolade.
Overtræk er blandet marcipan og sort sugarpaste.
Kagen måler 19 cm og er 7 cm høj.



I midten af kagen er et lille sukkerprint (fra Kagedeko) og så er der guldperler som "fyrværkeri" og langs kanten.


Med ønske om et godt nytår til alle - især Susanne ...

4 kommentarer:

  1. Hvor er den flot, men det er alle dine kager jo !!

    Vil gerne sige tak for i, glæder mig til at følge dig og dine kager i 2012 !

    Godt nytår

    Hyggehygge
    Marianne

    SvarSlet
  2. Tak Marianne for dine søde ord. Jeg glæder mig også til at følge dine kager og opskrifter:-D
    Godt nytår

    SvarSlet
  3. Mums for en kage (ligesom du plejer)!

    Har du et link til opsmøringen?

    Når du laver kager med forskellige bunde, har du dem så liggende i fryseren, eller bager du hver gang?

    Glæder mig til at se flere flotte kreationer i 2012!

    Godt nytår
    Michelle

    SvarSlet
  4. Tak Michelle
    Denne gang havde jeg alle 3 slags bunde i fryseren - og smørcremen, så jeg slap nemt om det. Kagen er også lavet på een dag, hvilket jeg sjældent gør. Jeg har nu skrevet opskriften ind, så der er kommet et link.
    Godt nytår:-D

    SvarSlet