lørdag den 29. marts 2014

Billard til fødselar



Kagen her lavet helt specielt til en 80 års fødselsdag :)

Kagen indeholder 2 bunde af drømmekage og 1 bund af chokoladekage. Der er fyld af en mousse med blandet røde bær og lidt revet lime samt Tobleroneganache.



Kagen er smurt op med Nutellacreme og overtrukket med chokoladefondant og vaniljefondant.
Al pynten er også lavet i fondant - dog er der en træpind inden i de to billard-kø'er.



Kagen måler 17x24x10 cm.

Stort tillykke med fødselsdagen :D

3 kommentarer:

  1. Hej
    Jeg står og skal lave et billiard bord på lørdag og har forstillet mig at lave den fuldstændig som din men hvordan har du lavet kanten og hullerne?

    SvarSlet
  2. Denne kommentar er fjernet af forfatteren.

    SvarSlet
  3. Først laver du det grønne. Så hullerne - enten med huller skåret i selve kagen eller blot sorte fondant mærker til at markere hullerne.
    Kanten har jeg lavet side for side. Jeg havde målt fra bund til ind på selve bordet, så jeg havde lidt ekstra at gøre godt med. Og så blev den skåret til foroven. Siderne blev "limet" sammen, men det blev ikke så kønt, derfor kom der lige en strimmel til at dække det.
    Håber du forstår meningen :)

    SvarSlet