søndag den 3. december 2017

1. søndag i advent



Igen år i havde jeg gæster. Det er bare så hyggeligt, når der kommer de første julegæster og børnene og min mor får deres adventkurv med gaver.
I år hjalp min datter med julebagningen, så vi var klar da gæsterne kom. Vi fik bagt Rustikke Vaniljekranse, Brunkager, Kanel/sukker kager og Lakrids/Tranebær småkager. Og så kom lidt af den hjemmelavede fyldte chokolade på bordet.


Jeg havde også lagt en kage sammen i stil med den kage, de fik på arbejdet forleden dag. Kagen indeholdt 2 drømmekagebunde smurt med Nutella og 1 chokoladekagebund af Black Magic. Mellem lagene var den skønne appelsinfromage (fra Städter, forhandles flere steder). Kagen blev opsmurt med Vanilla Whipped Icing Mix fra Wilton (pulver tilsættes vand og smager som flødebolleskum). Så blev der pyntet lidt med julestjernet formet i fondant.
Kagen var virkelig lækker og det var nok meget godt, at det meste af kagen kom med min søster hjem...



Nu er vi klar til at gå december måned i møde i julestemning og med hyggelige juledekorationer.



Opskrifter
Rustikke Vaniljekranse
Brunkager
Kanel/Sukker kager
Lakrids/Tranebær

Drømmekage (tllsæt appelsinskal og marcipan)
Black Magic kage